felieton


Facebook'owy MZ... - jak by to było?


Obecnie żyjemy w erze cyfryzacji. Ciągle mamy do czynienia z nowym sprzętem, typu tablet, komputer, laptop, smartfon.. Jest też.. Facebook! Tak, ten serwis społecznościowy stworzony przez Zucerberga, "wciągnął", że tak powiem, do siebie ludzi. Z badań wynikło, że co 4 człowiek na ziemi, ma już konto na tym portalu. A jak ma się temat FB do ManagerZone? Zobaczycie...


 
1. Aktywność

Wyobraźmy sobie, że korzystamy z MZta w taki sam sposób, jak z "Fejsa", że w naszą ukochaną grę grają miliony ludzi z całego świata.. To by było coś niesamowitego, spadła by z pewnością liczba nieaktywnych użytkowników. Z jednej strony, było by fajnie z tego powodu, ale z drugiej - nie do końca. Załużmy, że grono samych tylko Polskich userów, powiększy się o liczbę kilku milionów. To powoduje, że xA mają o wiele więcej pracy i potrzeba by było ich więcej.. Z pewnością jeszcze więcej ludzi oszukiwało by na transferach, by nieuczciwie się wzbogacić, było by więcej spamów na forum i tak dalej, i tak dalej...

 
2. "Lubię to!"

Teraz wyobraźmy sobie, że możemy lajkować poszczególne drużyny, mecze i.. dodatki dla zawodników, a także.. transfery! To było by coś innego, coś "nowego". Poniżej zobaczycie przykład, jak to się prezentuje w naszej ukochanej grze. Wracając do tematu dodatków dla zawodników, to tutaj mielibyśmy prawdziwe pole manewru. Udostępniali byśmy na swoją "Tablicę" to, co nas interesuje, z dopiskiem: "Oto nowa fryzura CR7 - tak niebawem będzie wyglądał..." Spodoba nam się mecz z udziałem MZtowej reprezentacji Polski? Co pozostaje zrobić? Dać lajka! Zobaczmy, jak dużo ludziom spodobał się ten triumf..

 


 
3. MZtowy Żyła...

Pod spodem, to znaczy pod tradycyjnym "Lubię to!", znajdowały by się komentarze. A tam co? Wpisy selekcjonera i kibiców kadry. "Przegraliśmy - taka sytuacja..."; "Grali jak by napili się trochę"; "Paluszki do góry!".. - i leci wpis za wpisem. Koment za komentem..

 
4. Albumy zdjęć...

Spodobało Ci się zdjęcie dodane przez na przykład Aroos'a lub Kędzierzawego do ich albumów? Możemy skomentować, udostępnić dalej, polubić.. Jakież to musialo by być zabawne. A w pasku powiadomień gracza, który zdjęcie dodał, wyświetla się biała literka z czerwonym tłem, informująca o czynnościach poczynionych przez innych manago..

 
5. Powiadomienia

I właśnie dochodzimy do powiadomień. I tutaj coś typu "XxX chce dołączyć do grona Twoich MZtowym znajomych"; "aaazazXXX polubił i skomentował Twoje zdjęcie z albumu "2013:)"; czy "ccafadadaX zaczepił Cię - odpowiedz na zaczepkę"... Ależ by się działo, i - nie ukrywam - było by całkiem ciekawie, a przynajmniej... dziwnie. Otrzymywać informacje o "lajkach", czy o komentarzach, to nie rzecz na poziomie dziennym w grze piłkarskiej.. "xxxOOOxxx i 7 innych osób lubi Twoją drużynę", "zzzz11 oznaczył Cię w obiekcie "Zdjecia z wAkacjI2013!!!", "Zostałeś zaproszony do LT, stworzonej przez s1s1s2". Wyobraźcie tylko to sobie!

A co, gdyby nasi gracze korzystali z FB?

 
6. Mark i Patrick - który lepszy?..

Przyszedł czas na obecnych szefów swoich serwisów. Po jednej stronie Mark, po drugiej - Patrick. Ten pierwszy jest także twórcą swojej strony, Patrick natomiast nie. Jak wiadomo, założycielem ManagerZone, jest legendarny Marcus. Mark i Marcus - jakże to podobne imiona.. Przejdźmy jednak do oceny pracy obu Panów. Nie ma co ukrywać, że zrobili kawał dobrej roboty i byli pomysłowi. Fakt, większe zyski generuje Facebook i zrzesza więcej ludzi, ale nie zmienia to faktu, że ManagerZone też ma swoich wiernych, że tak powiem, fanów. Ci którzy mają grać w tą grę, będą to robili. Wiem, niektórym brakuje w MZcie darmowych rzeczy. Należy jednak pamiętać, że wszyscy chcą zarabiać i takie CK i Power Tokeny muszą być w serwisie. To nie tylko zresztą tu, bo na innych serwisach, których nazw nie podam, są na przykład "Karnety VIP", "Możesz za darmo z serwisu korzystać, ale tylko 2 tygodnie" i tak dalej..
Teraz załużmy właśnie, że Patrick współpracuje z samym wielkim Markiem Zucerbergiem. Z tej współpracy wynika, że ten drugi Pan pomaga Patrickowi w tworzeniu Facebook'owej wersji ManagerZone. Zmienia się layout strony i logo na takie jak w poniższym obrazku. Taktyka może być publikowana i komentowana, z prawej strony użytkownicy umieszczali by swoje fanpejdże swoich drużyn, a my mieli byśmy możliwość kontrolowania tego wszystkiego, zmieniając, to co chcemy i kiedy chcemy w "Polityce prywatności"...

 


Podsumowując: zamknijcie oczy, zacznijcie myśleć o tym, co tutaj opisałem, jak to by wyglądało i - co najważniejsze - czy by się Wam spodobało. Moim skromnym zdaniem, niewielu by narzekało. Widząc, jak dużo osób lubi Twoją drużynę, czy taguje Cię na Stronie Głównej przy okazji wygranego pucharu lub Ligi Towarzyskiej, to na pewno by cieszyło - "syfyscomeback najbliżej tytułu Mistrza Polski w tym sezonie..." Tyle ode mnie.

 
patryk6527